Drenthe Flevoland Friesland Gelderland Groningen Limburg Noordholland Noordbrabant Overijssel Utrecht Zeeland Zuidholland
 
Driftskates, DE RAGE VAN 2014 !!!! klik hier

 
 
Cartuning

Meestal gaat het er om de voertuigen sportiever en opvallender te maken. Tuning kan zowel in het exterieur als in het interieur plaatsvinden. Je kan een wagen licht tunen, enkele spoilertjes of labeltjes en kleuraccenten bijvoorbeeld, of zwaarder, met grote onderdelen van andere wagens bijvoorbeeld. Je zou het stretchen of bepantseren van auto's ook als tunen kunnen zien, maar dit zijn eerder aparte "branches".

IIedereen ziet ze wel eens rijden: van die jonge gasten die al hun zuurverdiende centjes in hun wagen stoppen. Hun paleisje op wielen is dan meestal voorzien van een opvallende uitlaat.
Slim gezien, want zo’n sportuitlaat heeft eigenlijk alleen maar voordelen. Tenminste, als je van herrie houdt.

Een uitlaat is dus een belangrijk en noodzakelijk onderdeel van je wagen. Maar dat betekent natuurlijk niet dat we allemaal met hetzelfde fabriekspijpje rond moeten rijden. Als je het vermogen van je auto wilt voelen én horen moet je absoluut een sportuitlaat installeren. Zo’n ding kost amper meer dan een gewone uitlaat
(afhankelijk van de auto vanaf ruim 100 euro) en het geeft je auto een totaal andere aanblik.

Het remsysteem

Het remsysteem bestaat uit een scala van onderdelen zoals remschijven, remblokken, remklauwen en remleidingen waarmee de remdruk op de juiste wijze over de wielen wordt verdeeld.

De leidingen zijn gevuld met remvloeistof die voor de overbrenging van de krachten op de remschijven zorgen. Het volgende gebeurt bij het intrappen van het rempedaal, de kracht van het pedaal wordt overgebracht naar de hoofdremcilinder die de druk via de remvloeistof doorgeeft aan de remcilinders op de wielen. Deze cilinders zorgen er op hun beurt voor dat deze druk als remkracht wordt overgebracht op de remschijven en de wielen.

 

 
 

catch and release, matt simons - lyrics

 

 

    nieuwsbrieven volgen ?